Tuesday, June 30, 2009

အၾကံကုန္ ခ႐ုခ်က္


ၾကက္သားခ်က္လိုက္ ဝက္သားခ်က္လိုက္ ပုစြန္ခ်က္လိုက္နဲ႕ လွည့္ပတ္ခ်က္ေနတာ ဟင္းေတြက ထပ္ေနျပီ။ အိမ္ၾကီးရွင္က ဘာမဆို ခ်က္ေကြၽးတဲ့အတိုင္း စားႏိုင္ေပမယ့္ ဇီဇာေၾကာင္တဲ့က်မ ကိုယ့္ဘာသာ ခ်က္ျပီး မစားခ်င္တာေတြ အမ်ားၾကီးရယ္။ ငါးဟင္းခ်က္မယ္ စိတ္ကူးလိုက္၊ ပင္လယ္ငါးေတြခ်ည္းမို႕ မစားခ်င္လိုက္၊ ဝယ္မယ္စိတ္ကူးလည္း အ႐ိုးမ်ားေနရင္ ဘယ္လိုလုပ္ရပါ့နဲ႕ ငါးက မခ်က္ျဖစ္တာ မ်ားတယ္။ အမဲသားက တခါတေလမွ အိမ္ၾကီးရွင္ အတြက္ ခ်က္ေပးျဖစ္တယ္။ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ မစား။ တသက္လုံး ေရွာင္ပါမယ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ထားတာ မဟုတ္ေပမယ့္ တတ္ႏိုင္သေလာက္ မစားပါဘူး။ ေစ်းဝယ္ထြက္တိုင္းေတာ့ ဝယ္ေနမက်တဲ့ ပင္လယ္စာေတြ အျမဲသြားသြားၾကည့္တယ္။ ျပီးရင္ ဝယ္တာလဲ မဟုတ္ဘူး။

ဒီတခါေတာ့ "အာဆရိ" (アサリ)ဆိုတဲ့ ခ႐ုေလးေတြ ဝယ္ခဲ့တယ္။ ဟိုးအရင္က ဆန္ျပဳတ္ခ်က္တုန္း ထည့္ဖူးတာေလးပါ။ ဝယ္တုန္းကေတာ့ "မီဆိုရွီ႐ု" (味噌汁)ထဲ ထည့္ခ်က္မလား စိတ္ကူးျပီး ဝယ္ခဲ့တာ။ အခ်ဥ္ဟင္းရည္ ခ်က္မိသြားေတာ့ အရည္ေသာက္က မလိုေတာ့ဘူး ျဖစ္သြားတယ္။ ဟင္းခ်က္စားမယ္ စိတ္ကူးေပမယ့္ တခါမွ မခ်က္ဖူးေတာ့ ဘယ္လိုခ်က္ရမယ္ မသိဘူး။ ဒီေတာ့ အၾကံကုန္ ဂဠဳန္ဆားခ်က္ သလိုေပါ့။ ကိုယ္သိတဲ့ ခ်က္နည္း ကုန္ျပီဆိုေတာ့ကာ ဟင္းခ်က္နည္း စာအုပ္ေလး ဆြဲဖြင့္ၾကည့္ရေတာ့တယ္။ အဆင္သင့္စြာနဲ႕ဘဲ "အာဆရိ"ခ႐ုခ်က္နည္းေလး တခု ေတြ႕တယ္။ ဒီစာအုပ္ေတြက ဂ်ပန္ေရာက္ျပီး မၾကာခင္ ဝယ္ျဖစ္တဲ့ ဟင္းခ်က္နည္း စာအုပ္ေလးေတြပါ။


နဂိုကတည္းက ဟင္းေသခ်ာ မခ်က္တတ္တာရယ္ ဒီက သားငါးသီးႏွံေတြက မျမင္ဘူးတာေတြက အမ်ားၾကီးမို႕ ဟင္းခ်က္တိုင္း ႐ံႈ႕မဲ့႐ံႈ႕မဲ့လုပ္ေနတာနဲ႕ စာအုပ္ဆိုင္ ေရာက္တုန္း ဟင္းခ်က္နည္းစာအုပ္ေလးေတြ ၾကည့္ျဖစ္တယ္။ စာအုပ္ဆိုင္က Book Off (http://www.bookoff.co.jp/)ဆိုတဲ့ စာအုပ္အေဟာင္းေရာင္းတဲ့ဆိုင္ပါ။ အေဟာင္းဆိုေပမယ့္ အသစ္နီးနီးေကာင္းတဲ့ အေဟာင္းေတြပါ။ တခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြဆို ပါကင္မေဖာက္ရေသးတဲ့ အသစ္ေတြပါရွိတယ္။ Book Off မွာ စာအုပ္အေတာ္မ်ားမ်ားကို ယန္းတစ္ရာနဲ႕ ေရာင္းပါတယ္။ ပုံမွန္စာအုပ္အသစ္ဆိုင္ဆိုရင္ စာအုပ္တအုပ္ကို အနိမ့္ဆုံး ယန္း၆၀၀က စတယ္။ ဒီေတာ့ကာ Book Off မွာ ဝယ္ရတာ တန္တယ္ေလ။

ေရာက္ခါစက ဟင္းခ်က္တိုင္းနဲ႕ ေစ်းဝယ္ သြားခါနီးတိုင္း အဲဒီစာအုပ္ေတြ ဖြင့္ျပီး ခဏခဏ မွတ္ရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက နဲနဲပါးပါး သိလာတာနဲ႕ အဲဒီစာအုပ္ေတြ မၾကည့္ျဖစ္တာ ၾကာေပါ့။ ခုမွ ျပန္သသိရျပီး ထုတ္ၾကည့္မိတာ။ ခ႐ုဟင္းခ်က္ဖို႕ လိုတာေတြကလည္း အိမ္မွာအားလုံးရွိတာမို႕ အေတာ္ဘဲျဖစ္သြားတယ္။ ခ႐ုဟင္းအတြက္ လိုတာေတြက ___

"အာဆရိ"ခ႐ု --------------------------> ၅၀၀ ဂရမ္
ငရုတ္သီးေျခာက္အနီေတာင့္ ------->၂ ေတာင့္
ၾကက္သြန္ျဖဴ -------------------------->၁ မႊာ
ဂ်င္း ------------------------------------->အနည္းငယ္
ဆီ --------------------------------------->ဇြန္းၾကီး ၂ ဇြန္း
နံနံပင္ ------------------------->အနည္းငယ္

ဟင္းခတ္ အရသာအတြက္က ___
ဟင္းခ်က္အရက္ --------------------->ဇြန္းၾကီး ၂ ဇြန္း
သၾကား -------------------------------->ဇြန္းေသး တစ္ဇြန္းခြဲ
ပဲငံျပာရည္အက်ဲ --------------------->ဇြန္းၾကီး ၁ဇြန္းခြဲ
အသားမႈန္႕ ---------------------------->အရည္ေဖ်ာ္ ခြက္တဝက္
(ဇြန္းေသး = 5 cc / ဇြန္းၾကီး = 15 cc / ခြက္တဝက္ = 100 ml)

ခ႐ုေတြကို ေရစိမ္ထားတဲ့အထဲ ဆားနဲနဲထည့္ေပးရင္ အထဲက သဲေတြ ထြက္သြားပါလိမ့္မယ္။ ျပီးရင္ အခြံအခ်င္းခ်င္း ပြတ္တိုက္ေဆးျပီး ေရစစ္ထားလိုက္တယ္။ ငရုတ္သီးေျခာက္ကို အထဲက အေစ့ေတြ ထုတ္ျပီး ခပ္ညက္ညက္ လွီးထားတဲ့ ဂ်င္းရယ္ ၾကက္သြန္ျဖဴရယ္နဲ႕အတူ ဆီပူဒယ္အိုးထဲမွာ ဆီသပ္၊ အနံ႕ေမႊးလာရင္ အလယ္အလတ္မီးေလာက္ထားျပီး ခ႐ုေတြပါ ထည့္ေၾကာ္တယ္။ အေပၚက အရသာအရည္စပ္ထားတာကို ေလာင္းထည့္ျပီး အဖုံးဖုံးထားလိုက္ရင္ ခ႐ုေတြ အခြံဟျပီး ပြင့္လာပါတယ္။ က်က္သြားရင္ ပန္းကန္ထဲ ထည့္ျပီး အေပၚက နံနံပင္ေလး အုပ္လိုက္ရင္ ရပါျပီ။



Read More...

Sunday, June 28, 2009

ဆရာလည္း ဆရာ၊ တပည့္လည္း တပည့္


(သုံး)

ရစ္ႏွင့္ ဗိုင္းငင္သည္ကို ဆရာမုန္း ရုပ္ပုံထဲမွာသာ ေတြ႕ခဲ့ဖူးသည္။ ယခုေသာ္ လက္ေတြ႕ျမင္ေတြ႕ ေနရေလျပီတည္း။ ဗိုင္းငင္ေနသူသည္ ဆရာမုန္းတပည့္ ညြန္႕ၾကည္။ ဗိုင္းေတာင့္ကို ဗယ္လက္မွာ ကိုင္၍ ညာလက္ျဖင့္ ရစ္ကို လွည့္သည္။ ရစ္တံဝင္႐ိုးဗူးတားကေလး အျပင္ဘက္တြင္ ခ်ည္မ်ားျဖစ္ကာ ရစ္ပတ္လာသည္။ ဝွီးကနဲ ဝွီးကနဲ ျမန္လွသည္။ ၾကည့္ေကာင္းလွသည္။ ခဏအတြင္းမွာပင္ ခ်ည္ဝင္တလုံး ရလာသည္။

ညြန္႕ၾကည္၏ မမက ရက္ေဖာက္ေယာက္ေနသည္။ မိခင္ျဖစ္သူက ယက္ကန္း ရက္ေနသည္။ သူတို႕ကိုင္ၾကသည္က ဝါခ်ည္ျဖဴမဟုတ္။ ပင္နိဝါခ်ည္ျဖစ္သည္။ ယက္ကန္းစင္တြင္ ရက္ေနဆဲ အထည္ပင္လွ်င္ ပင္နီစျဖစ္ေလသည္။ ႐ိုး႐ိုးပင္နီဆင္မဟုတ္။ ႏိုင္ငံျခား ေဖာ့ကြက္ကို အတုခိုးထားသည့္ အဆင္ဆန္း။ အဖုကေလးေတြ အပိန္႕ကေလးေတြေပၚေအာင္ ရက္ႏိုင္စြမ္း ရွိေလသည္။

သူတို႕ေတြအားလုံး အလုပ္ကိုယ္စီျဖင့္ လႈပ္ရွားေနၾကသည္။ ညြန္႕ၾကည္၏ ဖခင္ျဖစ္သူ ဦးရင္းနီသာလွ်င္ ဆရာမုန္းကို ဧည့္ခံ စကားေျပာႏိုင္ေတာ့သည္။

"လသာတုန္း ဗိုင္းငင္ ဆိုေပမယ့္ က်ဳပ္သမီး ညြန္႕ၾကည္ကေတာ့ လမသာလဲ မီးခြက္ထြန္းျပီး ဗိုင္းငင္ရတယ္ ဆရာရဲ့။ အျမဲတမ္း သက္ၾကီးေခါင္းခ် ၾကက္တြန္ခ်ိန္မွ အိပ္ရတာခ်ည္းပဲ။ ဒါေတာင္ 'မွာစ'ေတြ ျပီးေအာင္ ေစ်းတပတ္အတြင္း မနည္းက်ဳံးလုပ္ရတယ္။ ကမၼေစ်းမွာဆို က်ဳပ္တို႕ ပင္နီစက ေစ်းအေကာင္းဆုံး ေရာင္းအတြင္ဆုံးပဲ ဆရာရယ္"

ဦးရင္းနီက သူတို႕၏ မိသားစု လုပ္ငန္းအေၾကာင္းကို အားပါးတရ ေျပာျပေလသည္။

"မညြန္႕ၾကည္ခ်ည္းဘဲ ဗိုင္းငင္ရသလားဗ်ာ"

"တာဝန္ကိုယ္စီေပါ့ ဆရာရယ္။ က်ဳပ္နဲ႕ က်ဳပ္သားႏွစ္ေယာက္က ေတာင္သူလုပ္ငန္းဘက္မွာ အလုံးစုံ တာဝန္ယူရတယ္ေလ။ ပင္နီဝါေတြ စိုက္ေပးရတယ္။ ဝါေကာက္တာကအစ အိမ္အေရာက္ က်ဳပ္တို႕တာဝန္ပဲ။ ညြန္႕ၾကည္ကေတာ့ ဗိုင္းငင္။ သူ႕မမ ညြန္႕ရီက ဝါၾကိတ္၊ ဝါဖတ္၊ ခ်ည္ခ်။ ရက္ေဖာက္ေယာက္၊ ခ်ည္စာနင္း၊ ခ်ည္ေသ့ ခ်ည္ဘက္ဆိုင္ရာ အစုံ လုပ္ေပးရတယ္။ သူ႕မေအၾကီးက ယက္ကန္းဘက္တာဝန္"

"ညြန္႕ၾကည္က အလ်ဥ္မီေအာင္ ဗိုင္းငင္ေပးႏိုင္ပါ့မလားဗ်ာ"

"မီတယ္ဆရာ။ ဆရာ့တပည့္က စိတ္ရွည္တယ္၊ ေသသပ္တယ္၊ ဇြဲရွိတယ္၊ ပါရမီလည္းပါတယ္ ဆိုႏိုင္တယ္ဗ်။ ဒီရြာနဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္မွာေတာ့ ဗိုင္းငင္ပညာမွာ သူ႕ကို မမီၾကဘူး။ ကုလားခ်ည္ရွုံးေအာင္ ငင္ႏိုင္တယ္ ဆရာ။ ခ်ည္ေသးတယ္။ ေခ်ာတယ္။ ခိုင္တယ္။ ပင္နီစ ဝယ္သူေတြက ညြန္႕ၾကည္ရဲ့ လက္ရာမွ ၾကိဳက္သတဲ့ ဆရာ။ ဒီေတာ့ သူ႕မမေတာင္ ဗိုင္းဝင္ျပီး မငင္ရဲေအာင္ ျဖစ္ေနတယ္ ဆရာမုန္းရဲ့"

ဆရာမုန္းသည္ မိမိတပည့္၏ စြမ္းရည္ကို ဂုဏ္ယူမိေသာ္လည္း ညြန္႕ၾကည္ကေလး ဆင္းရဲရွာပါတကားဟု သနားက႐ုဏာျဖစ္ရသည္။

"မွာစေတြကမ်ား၊ အလုပ္ကလဲ မႏိုင္မနင္းနဲ႕မို႕ ငါ့သမီးရယ္ တတိယတန္းေအာင္ျပီပဲ။ ေသစာရွင္စာ ဖတ္တတ္ေပါ့၊ ေက်ာင္းထြက္ပါေတာ့၊ ဗိုင္းငင္တာကိုပဲ ေဇာက္ခ်လုပ္ဖို႕ ေျပာတာလည္း မရဘူးဗ်။ ေက်ာင္းလည္းေနမယ္ ဗိုင္းလဲငင္မယ္တဲ့။ ေက်ာင္းမသြားခင္နဲ႕ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ မေနမနား ၾကိဳးစားငင္ေတာ့တာပဲ"

ညြန္႕ၾကည္သည္ အဘယ္ေၾကာင့္ အိမ္စာမလုပ္ စာမက်က္ႏိုင္သည့္အေၾကာင္း ဆရာမုန္း ကြင္းကြင္းကြက္ကြက္ သိျမင္ သေဘာေပါက္ပါျပီတည္း။ ေက်ာင္းစာထက္ အိမ္လုပ္ငန္းကို အဓိက ထားၾကေသာ ေက်းလက္ေတာရြာ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအေၾကာင္း ေတြးမိေတာ့သည္။ အနာမသိလွ်င္ ေဆးမရွိ။ ယခု အနာကို သိရျပီ။ ေဆးရွိရေတာ့မည္ျဖစ္၏။ ညြန္႕ၾကည္တို႕တေတြအား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ညေက်ာင္းသားေတြႏွင့္ တန္းတူသေဘာထားကာ သင္ၾကားခဲ့ျခင္းသည္ ဆရာမုန္း၏ အမွား ျဖစ္ေလသည္။

သူကေလးတို႕တေတြ အိမ္တြင္ အလုပ္ကိုယ္စီႏွင့္ မအားလပ္ၾကရွာ။ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးအတြက္ တာဝန္ကိုယ္စီ ထမ္းေနၾကရရွာသည္။ အိမ္စာအလုပ္မ်ားမ်ားေပး၍ မျဖစ္ျပီ။ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္၌ စာသင္ခန္းထဲမွာပင္ သင္ခန္းစာ ဟူသမွ်ကို သိနားလည္ သေဘာေပါက္သည္အထိ အျပတ္သင္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားရေတာ့မည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကို အမွီလိုက္ႏိုင္ရန္အတြက္ ေက်ာင္းခ်ိန္အတြင္းမွာပင္ သူတို႕ကို အပိုသီးျခား သင္ေပးရဦးမည္။

ညြန္႕ၾကည္တို႕အိမ္မွ ထြက္လာေသာအခါ ဆရာမုန္းသည္ ပင္နီစ အဆင္ဆန္း ၁၀မ်ိဳးမွ အစငယ္ကေလးမ်ား ေတာင္းယူလာခဲ့သည္။ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းထဲတြင္ စာရြက္ၾကီးတရြက္ေပၚမွာ ကပ္ထားျပီး အမည္ႏွင့္တကြ ခ်ိတ္ဆြဲျပႏိုင္ရန္ ျဖစ္ေလသည္။ ထို႕အျပင္ 'ဝါပင္မွ အထည္စသို႕' ဟူေသာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ကိုလည္း ေရးဆြဲႏိုင္ရန္ ဆရာမုန္း စိတ္ကူးေပၚလာမိသည္။

XXXXX


(၁၉၇၉ ခုႏွစ္ စာေပဗိမာန္စာမူဆုရ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ ပထမဆုရ စာေရးဆရာ ၾကဴရတနာ ေမာင္ျမၾကိဳင္၏ ဆရာမုန္း ဝတၳဳတိုမ်ား စာအုပ္မွ ဝတၳဳတိုမ်ားကို ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

Read More...

Saturday, June 27, 2009

ဆရာလည္း ဆရာ၊ တပည့္လည္း တပည့္


(ႏွစ္)

"နင္တို႕ ဘာအသုံးက်သလဲ။ အိမ္မွာတြက္ဖို႕ ဂဏန္းေတြ ေပးလိုက္တယ္။ ျပီးေအာင္ မတြက္ခဲ့ၾကဘူး။ အိမ္မွာက်က္ဖို႕ က်က္စာေတြ ေပးလိုက္တယ္။ ရေအာင္ မက်က္ခဲ့ၾကဘူး။ စာေတြေရးဖို႕ ေလ့က်င့္ခန္းေတြ ေပးလိုက္တယ္။ တေယာက္မွ အျပီးသတ္ေအာင္ မေရးခဲ့ၾကဘူး။ တို႕က အပတ္စဥ္ သင္႐ိုးမာတိကာအတိုင္ သြားရမွာ။ မတြက္လို႕ မရလို႕ မေရးခဲ့လို႕ဆိုျပီး ေစာင့္ေနလို႕မရဘူး။ ဒီအတိုင္း မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ဒီလိုပုံႏွင့္ မိုးၾကီးခ်ဳပ္လွ်င္ က်ႏ္ုပ္အိမ္သို႕ မျပန္ႏိုင္ပါ ဆိုသလို စာေမးပြဲ က်ၾကေတာ့မွာဘဲ။ အဲ... ေက်ာင္းနဲ႕ဆရာ နာမည္အပ်က္ေတာ့ မခံႏိုင္ဘူး။ နက္ျဖန္ခါကစျပီး ၾကိမ္သုံးရေတာ့မယ္။ မနာခ်င္ယင္ တြက္ခဲ့ၾက၊ ေရးခဲ့ၾက၊ က်က္ခဲ့ၾက။ အားလုံး နားလည္ၾကရဲ့လား"

"နားလည္ပါတယ္ ဆရာ"

ေစာဥ၊ ၾကည္ညြန္႕၊ မိစန္း စတုတၳတန္းမွ မိန္းကေလး သံုးေယာက္တို႕သည္ ဆရာမုန္း၏ေရွ႕ဝယ္ မတ္တပ္ရပ္လ်က္ ရွိၾက၏။ ဆရာ ဆူသမွ်ကို ျငိမ္ျငိမ္ေလး ခံယူလ်က္ ရွိၾကသည္။ ဝမ္းနည္းလြယ္တတ္သူ ေစာဥမွာ မ်က္ရည္မ်ား ေဝ့လ်က္ ရွိေနေတာ့၏။

"ဒီအထဲ တင္ေထြးဆိုတဲ့ကေလးမက ေက်ာင္းမလာတာ ေလးငါးရက္ရွိသြားျပီ။ ဘာေတြမ်ား အလုပ္ရွုပ္ေနတယ္ မသိဘူး။ ေက်ာင္းပ်က္တာကို ခြင့္တိုင္ရေကာင္းမွန္း မသိၾကဘူး"

"တင္ေထြးက ေက်ာင္းထြက္ျပီတဲ့ ဆရာ"

"ေဟ"

ေစာဥက ဝင္ေျပာလိုက္သည္တြင္ ဆရာမုန္း ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ တအံ့တဩ ျဖစ္သြားမိသည္။

"ဟင္ ဒီလို ဘယ္ရမလဲ။ တို႕ေက်ာင္းက ဝင္ခ်င္တိုင္းဝင္ ထြက္ခ်င္တိုင္ထြက္လို႕ရတယ္မ်ား ထင္ေနၾကသလား မသိဘူး။ ႏြားမျခံေတာင္ သူ႕အခ်ိန္အကန္႕အသတ္နဲ႕ဝင္ထြက္ရတာ။ အင္း နင္တို႕ မိဘေတြဆီကို လာေတြ႕ရဦးမယ္။ ကဲ ထိုင္ၾက"

စတုတၳတန္းတြင္ ျပႆနာအျဖစ္မ်ားသည္က မိန္းကေလးမ်ားသာတည္း။ ေယာက်္ားကေလးမ်ားက ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ျဖစ္ရကား ဆရာမုန္းႏွင့္ ထာဝရ မကြဲမကြာ ရွိေနၾကသည္။ စာက်က္ခ်ိန္တြင္ မက်က္မေနရ။ သခၤ်ာတြက္ခ်ိန္တြင္ မတြက္မေနရ။ အိမ္စာေလ့က်င့္ခန္း လုပ္ခ်ိန္တြင္ မလုပ္မေနရ။ ထိုအခါ သင္ခန္းစာ အလ်ဥ္မွီေနၾကသည္။ အရွိန္ပါေနၾကသည္။

မိန္းကေလး ေလးဦးမွာမူကား အေျခအေနအရ အခြင့္မသာသျဖင့္ ညေက်ာင္း မတတ္ႏိုင္ၾက။ ရြာႏွင့္ ေက်ာင္းၾကားတြင္ ေခ်ာင္းက်ယ္ၾကီး ျခားေန၏။ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတြင္ ညအခါ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ မသင့္ေလ်ာ္။ ထို႕ေၾကာင့္ သူတို႕ကို အိမ္စာေပးလိုက္ရသည္။ က်က္ရန္စာ၊ တြက္ရန္သခၤ်ာ၊ ေရးသားေျဖဆိုရန္ သင္ခန္းစာမ်ားကို ေန႕စဥ္ စီစဥ္ေပးရသည္။ သို႕ေသာ္ မတြက္၊ မက်က္၊ မေရးခဲ့ၾကသည္က မ်ား၏။ သင္ခန္းစာ အလ်င္မမွီ။ အရွိန္မပါ။ ထိုအခါ အညံ့စာရင္းသို႕ အလိုလို ဝင္သြားေလေတာ့သည္။

မျဖစ္ေခ်ျပီတည္း။ သူတို႕မိဘမ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးရမည္။ အိမ္မွာ စာက်က္ရန္၊ သခၤ်ာတြက္ရန္၊ ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရန္ မိဘမ်ားက ၾကပ္မကြပ္ကဲေပးၾကရန္ ႏိႈးေဆာ္ေပးရမည္။

အဖိတ္ေန႕မွာပင္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွ ရြာသို႕ ထြက္လာခဲ့၏။ ေရွးဦးစြာ ေက်ာင္းထြက္ျပီဆိုေသာ တင္ေထြးတို႕အိမ္သို႕ ေမးျမန္းဝင္ရသည္။ အိမ္ဟုဆိုေသာ္လည္း ထန္းတဲတခုသာ ျဖစ္၏။ ရြာအစြန္ ထန္းေတာထဲတြင္ ေဆာက္ထားေလသည္။

ကေလးငယ္ကို ခါးထစ္ခြါခ်ီလ်က္ ထန္းပင္မ်ားေအာက္တြင္ ထန္းပလက္ခြါႏွင့္ ထန္းစစ္မ်ား လိုက္လံရွာေဖြ ထင္းစုေနေသာ တင္ေထြးကို ေတြ႕ရေလသည္။

"ဟာ ဆရာ တဲထဲသြားႏွင့္ဆရာ။ အမ ထန္းလ်က္ခ်က္ေနတယ္။ ကြၽန္မလည္း လာခဲ့ပါ့မ ဆရာ"

တင္ေထြးမွာ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ဆရာမုန္းကို ေတြ႕လိုက္ရသျဖင့္ ပ်ာပ်ာသလဲ ျဖစ္သြားေလသည္။

"မတင္ေထြး ကိုယ့္အလုပ္ကိုသာ ျပီးေအာင္လုပ္ပါ။ ဆရာ့အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ပါေစနဲ႕"

ထန္းပင္ေပၚတြင္ ထန္းလွီးေနသူသည္ သူ႕ဖခင္ ျဖစ္ဟန္တူသည္။ တဲထဲတြင္ ထန္းလ်က္ခ်က္ေနေသာ သူ႕မိခင္ကိုလည္း ေတြ႕ရသည္။ တင္ေထြးမိခင္က အသင့္ရွိေနေသာ ေရေႏြးၾကမ္း၊ ထန္းလ်က္ျဖဴဆုပ္တို႕ျဖင့္ ဧည့္ခံေလသည္။ ဖခင္ျဖစ္သူကလည္း ထန္းရည္ခ်ိဳတျမဴကို ဆြဲလ်က္ ဝင္လာသည္။

"က်ဳပ္ကိုေတာ့ ခြင့္ျပဳပါဦးဆရာ။ ထန္းလွီးလက္စနဲ႕မို႕"

"သြားပါ သြားပါ ကြၽန္ေတာ္လာတာကလည္း အလည္သက္သက္ပါ။ ကိစၥအထူးအေထြ မရွိပါဘူး"

တင္ေထြး၏ဖခင္ ျပန္လည္ထြက္ခြါသြား၏။ ေခတၱအၾကာ ထန္းပင္ေပၚသို႕ ေရာက္သြားကာ သီခ်င္းေအာ္ဆိုသည္ကို ၾကားလိုက္ရသည္။

"ကြၽန္ေတာ္လာတာက မတင္ေထြး ေက်ာင္းေလးငါးရက္ ဆက္ပ်က္ေနလို႕ ေနမေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေနသလားလို႕ လာေမးတာပါ"

"ဪ တင္ေထြးေက်ာင္းပ်က္တာလား။ ဘာမွမျဖစ္ပါဘူးဆရာ။ သူကေျပာေတာ့ ကေလးပါေခၚျပီး ေက်ာင္းတက္မျဖစ္လို႕တဲ့။ ေန႕တိုင္းဘဲ ေက်ာင္းတက္ခ်င္ေနတာ"

"ျဖစ္ရေလဗ်ာ"

ဆရာမုန္း ျငီးျငဴမိသည္။

"က်ဳပ္တို႕လည္း သူ႕ကို ကေလးအထိန္း မခိုင္းခ်င္ပါဘူး ဆရာ။ မျဖစ္လြန္းလို႕ပါ။ ရွင္းရွင္းေျပာပါရေစေတာ့။ က်ဳပ္တို႕မိသားစုမွာ အလုပ္မႏိုင္လြန္းလို႕ တင္ေထြးကို ေက်ာင္းထားႏိုင္တဲ့ အေျခအေန မရွိပါဘူး။ သူ႕အေဖက ထန္းတက္။ က်ဳပ္က ထန္းလ်က္ခ်က္။ ကေလးေတြက တင္ေထြးပါဆို ေလးေယာက္။ ေရွ႕ဆင့္ ေနာက္ဆင့္ဆိုေတာ့ သူဘဲ ဒိုင္ခံ ထိန္းေက်ာင္းရရွာတယ္။ အဲ တင္ေထြးက ေက်ာင္းေနခ်င္လြန္းလို႕သာ ကေလးထိန္းရင္း ေက်ာင္းတက္ခြင့္ျပဳရတာပါ။ ခုေတာ့ ကေလးအပို မေခၚရဘူးဆိုေတာ့ သူ႕ခမ်ာ ေက်ာင္းမတက္ရဲေတာ့တာပါ ဆရာ။ ေနမေကာင္းမရွိပါဘူး"

ေက်ာင္းေနခ်င္လြန္းသည့္ ေက်ာင္းသူတေယာက္ ဆုံးရွုံးေတာ့မည္မွာ လက္မတင္ေလး လိုေတာ့သည္ဟု ဆရာမုန္း အထိတ္တလန္႕ ျဖစ္သြားမိသည္။ ယခင္က ကေလးတို႕၏ အေျခအေနမွန္ကို မစူးစမ္းခဲ့မိတကားဟု ေနာင္တရမိသည္။ နဂိုကမူ ကေလးငယ္မ်ား ေခၚလာရျခင္းသည္ အလိုစလိုက္၊ အလားစလိုက္ အေပ်ာ္သက္သက္ အေၾကာင္းမဲ့ေခၚလာသည္ဟု ဆရာမုန္း အထင္မွားခဲ့မိ၏။ ယခုမွ မေခၚမျဖစ္၍သာ ေခၚလာရေၾကာင္း လက္ေတြ႕ သေဘာေပါက္ရေလျပီ။

စာသင္ခန္းအတြင္း၌ ကေလးမ်ား ဆူပူငိုယိုျခင္း ကိစၥႏွင့္ ေခ်းေသးျပႆနာတို႕သည္ ေက်ာင္းေနခ်င္ပါလ်က္ႏွင့္ မေနရရွာပဲ ပညာေရး အညြန္႕တုန္းရသည္ထက္စာလွ်င္ ဘာမွ်မဟုတ္ေတာ့ေခ်ျပီ။ ပညာလိုေသာ ကေလးတိုင္း ပညာသင္ခ်ိန္အရြယ္၌ ေက်ာင္းေနပိုင္ခြင့္ရွိရန္ ဆရာမုန္း အတတ္ႏိုင္ဆုံး ကူညီေတာ့မည္ဟု သနၷိတ္႒ာန္ခ်လိုက္မိသည္။

တင္ေထြးသည္ ကေလးငယ္ကိုခ်ီလ်က္ တဲထဲသို႕ ဝင္လာသည္။

"တင္ေထြး နင္ ေက်ာင္းတက္ပါ။ ကေလးပါ ေခၚခဲ့ေပေတာ့။ ဆရာ ခြင့္လႊတ္တယ္"

တင္ေထြး၏ အျပစ္ကင္းစင္ေသာ မ်က္ႏွာကေလး ဝင္းထိန္ရႊန္းလက္သြားသည္ကို ဆရာမုန္း ေတြ႕ျမင္ပီတိျဖစ္ရေလေတာ့သည္။

XXXXX


(၁၉၇၉ ခုႏွစ္ စာေပဗိမာန္စာမူဆုရ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ ပထမဆုရ စာေရးဆရာ ၾကဴရတနာ ေမာင္ျမၾကိဳင္၏ ဆရာမုန္း ဝတၳဳတိုမ်ား စာအုပ္မွ ဝတၳဳတိုမ်ားကို ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

Read More...

Friday, June 26, 2009

ဆရာလည္း ဆရာ၊ တပည့္လည္း တပည့္


'အိမ္ေျပာင္းျပီးကတည္းက ဆရာမုန္း စာအုပ္ကို ဆက္႐ိုက္ဖို႕ ေမ့ေနတာ ဒီေန႕မွ သတိတရ ျပန္႐ိုက္ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ေမွ်ာ္ေနသူမ်ားရွိရင္လည္း "ေဂါ့မဲန္းနဲ~"။ းD စာ႐ိုက္ကလည္း ေႏွးပါတယ္။ အာရုံေတြကမ်ားသလို ဆင္ေျခလည္း မ်ားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာမုန္း ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ကို မုဒ္ဝင္ရင္ ဝင္သလို ဆက္႐ိုက္သြားပါမယ္လို႕'

XXXXX


(တစ္)

အေရးေကာင္း ဒိန္းေဒါင္းဖ်က္ဟု ဆိုရေပမည္။

တတိယတန္းတြင္ ေန႕ႏွင့္ညျဖစ္ေပၚျခင္း သင္ခန္းစာကို ရွင္းလင္းေျပာျပ သင္ၾကားေနစဥ္ မိၾကည္ဝင္းႏွင့္အတူပါလာေသာ ႏွစ္ႏွစ္သားေကာင္ေလးက က်ဴက်ဴပါေအာင္ ထငိုေလေတာ့သည္။ မိၾကည္ဝင္းသည္ သူ႕ေမာင္ငယ္ေလးကို ေခ်ာ့ေမာ့သည္။ မရ။ ေျခာက္လွန္႕သည္ မတိတ္။ ငိုသံကလည္း ကေလးအရြယ္ႏွင့္ မလိုက္ေအာင္ပင္ က်ယ္ေလာင္ စူးရွလြန္းသည္။ ရွင္းလင္းေျပာျပ သင္ၾကားေနေသာ ဆရာမုန္း၏အသံကိုပင္ ဖုံးလႊမ္းႏိုင္စြမ္း ရွိေပသည္။ မိၾကည္ဝင္းသည္ ဆရာကို အားနာေသာ မ်က္ႏွာငယ္ကေလးႏွင့္ ၾကည့္ေနရွာသည္။ သူ႕ဆနၵအရမူ အျပင္လြတ္ရာသို႕ ကေလးကို ေခၚထုတ္သြားလိုလွ၏။ သို႕ေသာ္ သင္ခန္းစာ သင္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ဆရာမုန္းကို ေၾကာက္ေနသည္။ ဆရာက ခြင့္မျပဳပဲ အျပင္သို႕ ထြက္ခြင့္မရွိေပ။


သမိုင္းကို ဖတ္႐ႈေနေသာ စတုတၳတန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားပင္ ကေလးငိုသံကို အာရုံစူးစိုက္လာၾကရကား စာဖတ္သံ တိတ္သြားသည္။ ဆရာမုန္း ေဒါသထြက္သြားမိသည္။ သင္ခန္းစာ အသင္ပ်က္ရေလျပီ။

"မၾကည္ဝင္း၊ နင့္ေမာင္ကေလးကို အျပင္ေခၚေခ်ာ့စမ္း။ အငိုတိတ္မွ ျပန္ဝင္ခဲ့"

မိၾကည္ဝင္းသည္ ကေလးကို စာသင္ခန္းႏွင့္ ေဝးရာ အျပင္ဘက္ ခက္လွမ္းလွမ္းသို႕ ေခၚသြားေလသည္။ ဤအခါက်မွ ဆရာမုန္းသည္ သင္လက္စ သင္ခန္းစာကို ဆက္လက္သင္ၾကားရေတာ့သည္။ သို႕ေသာ္ အရွိန္ပ်က္သြားေခ်ျပီ။ ဆရာမုန္း အားမရေတာ့ျပီ။ ကေလးတို႕၏ ပ်ံ႕လြင့္ေနေသာ စိတ္အာရုံကို ျပန္လည္စုစည္းရန္ မနည္းက်ိဳးစားယူေနရေတာ့၏။

တတိယတန္း သိပၸံဘာသာရပ္ပါ ေန႕ႏွင့္ည ျဖစ္ေပၚလာပုံ သင္ခန္းစာသည္ အလြန္႕အလြန္ အေရးၾကီးသည္ဟု ခံယူထားသည္။ ထိုသင္ခန္းစာသည္ ကမ႓ာေျမၾကီး လုံးေၾကာင္းႏွင့္ လည္ေၾကာင္းကို အေျခခံထားသည္။ ကမ႓ာေျမၾကီး လုံးေၾကာင္းႏွင့္ လည္ေၾကာင္းကို သိနားလည္ပါမွ ေန႕ႏွင့္ည ျဖစ္ေပၚရျခင္းကို ဆက္လက္သင္ၾကားျဖစ္ႏိုင္သည္။

ဆရာမုန္းတြင္ ကိုယ္ေတြ႕ၾကဳံထားခ်က္ မ်ားစြာရွိသည္။ ယေန႕ အသက္၄၀ေက်ာ္ လူၾကီးအေတာ္မ်ားမ်ားက ကမ႓ာေျမၾကီး လုံးသည္ လည္သည္ဆိုလွ်င္ ပ်က္ရယ္ျပဳ ရယ္သြမ္းလိုၾကေပသည္။ လကမ႓ာေပၚသို႕ လူေရာက္ႏိုင္ရန္ ၾကိဳးပမ္းေနသည့္အျပင္ စၾကဝဠာအႏွံ႕ ျဂိဳလ္မ်ားစြာတို႕ကို သုေတသနျပဳကာ အသစ္အသစ္ေသာ သိပၸံပညာရပ္မ်ား ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ေပၚထြက္ေနစဥ္တြင္ ကြၽႏု္ပ္တို႕က ဘာမွ် စူးစမ္းျခင္း မရွိပဲႏွင့္ ရေသ့ရွစ္ေသာင္း ဆရာေကာင္းတို႕ စၾကဝဠာတံတိုင္းမွ ေရကူးခဲ့သည္ဆိုေသာ အာဒိကပၸက်မ္းလာ ေလးကြၽန္း တျမင့္မိုရ္ႏွင့္ ဖြဲ႕ထားသည့္ ကမ႓ာျပားၾကီးဟု အျငင္းသံေနၾကပါလွ်င္ အဘယ္မွာ သိပၸံနည္းက်ေတာ့အံ့နည္း။ တိုးတက္ႏိုင္ပါအံ့နည္း။ ကမ႓ာ့အလယ္တြင္ ရွက္ဖြယ္လိလိရွိေပစြ။

ရွိေစေတာ့။ လူၾကီးပိုင္းေတြအတြက္ ဆရာမုန္းတာဝန္မဟုတ္ဟု ေရွာင္ေတြးလွ်င္ ျဖစ္ႏိုင္ေပ၏။ ကေလးမ်ား မေတြေဝပဲ သိပၸံအသိရွိေစရန္ကား ဆရာမုန္းအတြက္ မလႊဲေရွာင္သာေသာ သမိုင္းေပးတာဝန္ေပတည္း။ သူကေလးတို႕တေတြ အသိတရားမွန္မွ သိပၸံနည္းက်က် စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္မွ သိပၸံအသိရွိၾကမွ အနာဂတ္ ျမန္မာ့သမိုင္းသည္ လွပခ်ိမ့္မည္။ ကမ႓ာႏွင့္ ရင္ေဘာင္တန္းႏိုင္ခ်ိမ့္မည္။ စက္မႈႏိုင္ငံျဖစ္ႏိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္ပါေလာ။ အစေကာင္းမွ အေႏွာင္းေသခ်ာမည္။

ထို႕ေၾကာင့္ တတိယတန္း ကေလးတို႕အား ကမ႓ာေျမၾကီး လုံးေၾကာင္းႏွင့္ လည္ပတ္ျခင္း ႏွစ္မ်ိဳးကို သင္နည္း အေထာက္အကူပစၥည္း အျပည့္အစုံႏွင့္ ဥပမာ ဥပေမယ် အမ်ိဳးမ်ိဳး ထုတ္ေဖာ္သက္ေသျပဳကာ သဘာဝက်က် သင္ၾကားေနခဲ့သည္။ ကေလးထငိုလိုက္သံျဖင့္ အရွိန္ပ်က္သြားရသည္။ ဆရာမုန္း အားမလို အားမရ ျဖစ္ရသည္။ မနက္ျဖန္မွ ဆက္လက္သင္ၾကားေတာ့မည္ဟု အခ်ိန္ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္ကာ ကမ႓ာလုံးၾကီးပုံ ဆြဲၾကရန္ တာဝန္ေပးခဲ့ရေလသည္။

စတုတၳတန္းသို႕ သြားကာ သခၤ်ာဘာသာ ဆက္လက္သင္ၾကားရသည္။ တပည့္မ်ား သခၤ်ာတြက္ေကာင္းေနဆဲတြင္

"ဟယ္!! ကေလး ေနာက္ေဖးေတြ သြားေနျပီ။ တင္ေထြး ညည့္ကေလးေၾကာင့္ ငါ့လြယ္အိတ္ ေပကုန္ျပီ။ ေဟာေတာ့ စာအုပ္ေတြေရာ ေလ်ာ္ေပး တင္ေထြး ေလ်ာ္ေပး"

ခင္ေမထားက အထိတ္တလန္႕ ထေအာ္လိုက္သည္။ စတုတၳတန္း ကေလးမ်ားသည္ ေျပာင္းၾက ေရႊ႕ၾကႏွင့္ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ျဖစ္သြားကာ သခၤ်ာတြက္ ပ်က္သြားေလေတာ့၏။ ဆရာမုန္းသည္ တင္ေထြး၏ ညီမေလးကို လွမ္းၾကည့္လိုက္မိ၏။ တကိုယ္လုံး မစင္ေတြေပက်ံေနသည္။ ၾကမ္းျပင္မွာေရာ ခုံေတြမွာပါ။ ကေလးလက္ႏွင့္ ထိထားေသာ ခင္ေမထား၏ လြယ္အိတ္ႏွင့္ စာအုပ္မ်ားလည္း မလြတ္ပါေခ်။ သာမန္ သုတ္သင္ရွင္းလင္းရုံျဖင့္ မရ။ ကေလးကို ေရခ်ိဳးပစ္ရမည္။ ၾကမ္းျပင္ႏွင့္ ခုံမ်ားကို ေရေဆးခ်ရမည္။ ခင္ေမထား၏ လြယ္အိပ္ကို ေလွ်ာ္ပစ္ရမည္။ စာအုပ္မ်ားကိုကား ေရေဆး၍မျဖစ္။ အဝတ္ႏွင့္ တတ္ႏိုင္သမွ် သုတ္ပစ္ရမည္။ စင္ေကာင္းပါ၏ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရေပသည္။

"ဒုကၡပါပဲဟာ။ တင္ေထြးက ကေလးကို ေရခ်ိဳးေပးေခ်၊ ခင္ေမထားရဲ့ လြယ္အိတ္ပါယူသြား။ ေဆာင့္ေလွ်ာ္ခဲ့။ ညြန္႕ၾကည္ပါ အေဖာ္လိုက္သြားစမ္းဟာ၊ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ကူေပးလိုက္စမ္းပါ။ ကိုရင္စံေမာင္ နဲ႕ ကိုရင္ေမာင္လတ္တို႕က ေရတထမ္း သြားထမ္းၾက"

မတတ္ႏိုင္ျပီ။ ကိုရင္မ်ားျဖစ္ေသာ္လည္း ခိုင္းရေတာ့သည္။ အၾကီးဆုံး ႏိုင္ႏိုင္နင္းနင္းဟူ၍ သူတို႕သာရွိေခ်သည္ မဟုတ္ပါေလာ။ ကိုရင္ႏွစ္ပါးမွာ တင္ေထြး၏ ကေလးေၾကာင့္ အေၾကာင္းမဲ့ ေရတထမ္း သြားထမ္းရမည္ျဖစ္သျဖင့္ မ်က္ႏွာ မသာယာလွေခ်။ ခင္ေမထားလည္း စာအုပ္မ်ားကို သုတ္သင္ သန္႕ရွင္းယင္း ႏွာေခါင္းတ႐ံႈ႕႐ံႈ႕ ရွိေနေပေတာ့သည္။

ေရတထမ္း ေရာက္လာေသာအခါ ဆရာမုန္းႏွင့္တကြ စတုတၳတန္း ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ား စုေပါင္းသန္႕စင္ေရး ဝိုင္းဝန္းလုပ္ေဆာင္ၾကရ၏။ စာသင္ခန္းတခန္းလုံး ေရေတြ ရႊဲရႊဲစိုသြားေတာ့သည္။ ေန႕လည္ပိုင္း သခၤ်ာခ်ိန္ သင္ၾကား၍ မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့ေခ်။ ေရေျခာက္ေအာင္ ေစာင့္ရေတာ့မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ေခတၱအားလပ္ခ်ိန္ ေပးထားလိုက္ရေတာ့၏။

ဆရာမုန္းသည္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီး ေဒၚဆင့္ထံသို႕ သြား၍ ထိုျပႆနာကို တင္ျပေဆြးေႏြးရေတာ့၏။

"ဆရာေတာ္ သင္တုန္းကေတာ့ အပိုကေလး မေခၚခဲ့ရဘူး။ ဆရာေရာက္လာေတာ့ ေခၚႏိုင္တယ္ထင္ျပီး ေခၚလာၾကတာ။ ဒီကိစၥ ဆရာ့ကို မေျပာမိဘူး။ ဆရာ သင့္သလိုသာ စီမံပါ ဆရာ။ ဆရာ့အတန္းသားေတြဘဲ။ ဆရာ့ သေဘာတခု လႊဲပါတယ္"

ဆရာမုန္းသည္ ညေနေက်ာင္းဆင္းခါနီးတြင္ မိမိအတန္းသားမ်ားကို ေၾကညာခ်က္တရပ္ ထုတ္ျပန္လိုက္ရေတာ့၏။

"ေက်ာင္းသို႕ စာရင္းမဝင္ေသးေသာ ကေလးမ်ားကို လုံးဝေခၚခြင့္မျပဳ"

XXXXX


(၁၉၇၉ ခုႏွစ္ စာေပဗိမာန္စာမူဆုရ ဝတၳဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ ပထမဆုရ စာေရးဆရာ ၾကဴရတနာ ေမာင္ျမၾကိဳင္၏ ဆရာမုန္း ဝတၳဳတိုမ်ား စာအုပ္မွ ဝတၳဳတိုမ်ားကို ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

Read More...

Wednesday, June 24, 2009

Tobu World Square - 3


အခ်ိန္က ဘယ္ေလာက္မွ မက်န္တာနဲ႕ အေမရိကဇုံထဲ အေျပးသြားျပီး ဓာတ္ပုံေတြ ျမန္ျမန္႐ိုက္ရပါတယ္။ ဂ်ပန္ဇုံထဲမွာတုန္းကလို ေသခ်ာမၾကည့္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ခပ္ၾကီးၾကီးေတြဘဲ ႐ိုက္ရေတာ့တယ္။ အာရွဇုံထဲမွာ အာနႏၵာဘုရားပုံစံငယ္ရွိတယ္လို႕ အဝင္ဝမွာတုန္းက senseiက ေျပာတာမို႕ အဲဒီဘက္ကို အမွီသြားမယ္ ဆုံးျဖတ္မိေပမယ့္ အခ်ိန္က ၁၅မိနစ္ေတာင္ မက်န္ခ်င္ေတာ့ဘူး။
နယူးေယာ့က "ေလဘာတီရုပ္ထု" "Chrysler Building" "World Trade Center"



"နယူးေယာ့ျမိဳ႕မွ ၾကိဳဆိုပါ၏"


"ကားေတြလဲ တိုက္ေနေလရဲ့!"


"အိမ္ျဖဴေတာ္"


အေမရိကဇုံကထြက္ေတာ့ အီဂ်စ္ဘက္ ေရာက္ပါတယ္။
"အီဂ်စ္ကနၲာရထဲက သစ္ကုလားအုပ္ေတြ"


"စဖင့္ရုပ္တု"


"ပိရမစ္"



ျပီးေတာ့ ဥေရာပဇုံထဲ ေရာက္တယ္။ အဲဒီမွာက်မွ ပိုျပီး စိတ္ဝင္စာဖို႕ေကာင္းလိုက္တဲ့ ပုံစံငယ္ေတြအမ်ားၾကီးဘဲ။ ၂၅ပုံခ်ံဳ႕ထားတာေတာင္ အေတာ္ၾကီးၾကီးမားမားေတြ မ်ားတယ္။
"Colosseum (အီတလီ)"


ေရာမက "St. Peter's Basilica"


"ပီစာေမွ်ာ္စင္ (အီတလီ)"


"အီဖယ္ေမွ်ာ္စင္ (ျပင္သစ္)"


"Milan Cathedral (အီတလီ)"


"Palace of Versailles (ျပင္သစ္)"

နဲနဲဘဲ ၾကည့္အျပီးမွာ ဆရာ/ဆရာမတခ်ိဳ႕က ကားစီျပန္ေတာ့ဖို႕ လိုက္သတိေပးေနပါတယ္။ နာရီၾကည့္လိုက္ေတာ့ သတ္မွတ္တဲ့ အခ်ိန္ျပည့္ဖို႕ ၅မိနစ္သာသာေလာက္ပဲ က်န္ေတာ့တယ္ေလ။ လက္လွမ္းမီရာေလးေတြသာ အေျပး႐ိုက္ရေတာ့တယ္။ စိတ္ထဲမွာေတာ့ အာရွဇုံထဲ မမွီေတာ့ဘူးဆိုျပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ခ်င္လာတယ္။
"Dover ရဲတိုက္ (အဂၤလန္)"


"Arc de Triomphe (ျပင္သစ္)"


စပိန္က "Sacred Family Church"

က်မကို ကင္မရာေပးျပီး ဟိုဟိုဒီဒီလိုက္ၾကည့္ေနတဲ့ အိမ္ၾကီးရွင္က ေနာက္နားေရာက္လာျပီး ဟိုဘက္မွာ ျမန္မာျပည္က ဘုရားရွိတယ္ အျမန္သြား႐ိုက္ေခ်၊ ျပီးရင္ ကားဆီအျမန္ျပန္မယ္လို႕ ေျပာလာတာနဲ႕ အေျပးကေလး သြား႐ိုက္ရတယ္။ အဲဒီမွာ စျပီး႐ိုက္မိတာက ဒီေအာက္က ပုံစံငယ္။ ျမန္မာက ဘုရားတဆူမွတ္ေနတာ ေနာက္မွသိတယ္ အဲဒါ အန္ေကာဝတ္ေက်ာင္းေတာ္ပါတဲ့။ ဒုံ'တာေလ။ :P
ကေမ႓ာဒီးယားက "အန္ေကာဝတ္ ေက်ာင္းေတာ္"


ျမင္ခ်င္လွပါတဲ့ တို႕ျမန္မာျပည္က "အာနႏၵာဘုရား"


အာနႏၵာဘုရားကိုေတြ႕ရမွ စိတ္ခ်မ္းသာသြားတာ အမွန္။ တျခားအာရွက ပုံစံငယ္ေတြၾကည့္ဖို႕ အခ်ိန္မရေတာ့ပါဘူး။ ျပန္လွည့္မထြက္ခင္ အာနႏၵာဘုရားေဘးဘက္က ပံုစံငယ္တခုကို လွမ္း႐ိုက္ခဲ့တယ္။ ဘာရယ္မွန္းေတာ့သိဘူး။ ေနာက္မွ အင္တာနက္ထဲ ျပန္ရွာၾကည့္ရတယ္။
"အီရန္က အေဆာက္အဦ၊ ဘုရားေက်ာင္းလို႕ ထင္တာဘဲ"


ကားေပၚလည္း အေရာက္ သတ္မွတ္အခ်ိန္လည္း အတိပါဘဲ။ ကမန္းကတန္းမို႕ အားလုံးမၾကည့္ခဲ့ရေပမယ့္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံကဘုရားကို ျမင္ခဲ့ရတာမို႕ စိတ္ေတာ့ေက်နပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေတာင္မွ ဘာလို႕ ေရႊတိဂုံဘုရားက်ေတာ့ မရွိရတာလဲလို႕ ခုထိ ေတြးေနမိတယ္။

(Tobu World Square ရဲ့ Homepageမွာ ပုံတခ်ိဳ႕တဝက္ ရွိပါတယ္။ http://www.tobuws.co.jp/default_en.html)

Read More...

Sunday, June 21, 2009

Tobu World Square - 2


နစ္ကိုးက ေတာေတြ ေတာင္ေတြ ဝိုင္းေနတာမို႕ နဲနဲစိမ့္ျပီး ေအးလာတယ္။ က်မက အကၤ်ီ၂ထပ္မို႕ သိပ္မေအးေပမယ့္ ရွပ္လက္ရွည္တထပ္တည္းဝတ္ထားတဲ့ အိမ္ၾကီးရွင္ကေတာ့ ခ်မ္းလာပါျပီ။ ပုံစံငယ္ေလးေတြကလည္း ေတာ္ေတာ္ကို အသက္ဝင္ပါတယ္။ အပင္ေလးေတြအားလုံးက ဘြန္းစိုင္းလုပ္ထားတဲ့ အပင္အစစ္ေတြပါ။ ေတာ္ေတာ္ေလးကို လက္ရာေျမာက္ေအာင္ လုပ္ထားတာမို႕ ပုံစံငယ္တခုေရွ႕ေရာက္တိုင္း စိမ္ေျပနေျပ ၾကည့္ခ်င္မိတယ္။
"ဘူတာရုံ"


"ရထားလာေနပါျပီ"


"ကားေတြခဏရပ္ပါ"


"ေဟာ့ကိုင္းဒိုးက ေရွးေဟာင္းအစိုးရရုံး"


ဟိုဓာတ္ပုံ႐ိုက္ ဒီဓာတ္ပုံ႐ိုက္နဲ႕ ဂ်ပန္ရဲ့ ေရွးေဟာင္းဇုံထဲမွာ မိနစ္၂၀ေလာက္ ၾကာသြားတယ္။ Tobu World Squareရဲ့ ငါးပုံ တပုံစာဘဲ ေရာက္ေသးတာမို႕ နာရီၾကည့္ျပီး မျဖစ္ေခ်ဘူးဆိုျပီး သုတ္ေျခတင္ရေတာ့တယ္။
"တိရိစၧာန္ဥယ်ာဥ္နဲ႕ ကစားကြင္းဘက္ ခပ္ျမန္ျမန္ေျပး"


"ဆင္ေတြ၊ ၾကံ့ေတြ၊ ျမင္းက်ားေတြ၊ သစ္ကုလားအုပ္ေတြ၊ အေကာင္ပေလာင္ေတြ"


"ဒီခြက္ေလးေတြၾကည့္ျပီး Disneylandမွာ ခ်ာခ်ာလည္ မူးခဲ့တာ ျပန္သတိရတယ္"


"ခ်ားစီးၾကမလားရွင့္"


အဲဒီဘက္ကေန ဆက္ေလွ်ာက္လာေတာ့ ေခတ္သစ္ဂ်ပန္ဇုံထဲ ေရာက္သြားပါတယ္။ ပထမဆုံး ဘယ္ဘက္မွာေတြ႕လိုက္ရတာက "ဂ်ပန္ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္" (国会議事堂)ပါ။



တိုက်ိဳဘူတာ (ေဝးေဝး)


တိုက်ိဳဘူတာ (နီးနီး)


"တိုက်ိဳတာဝါ"


"Imperial Hotel, Tokyo"


"Tokyo Dome"


"New Tokyo International Airport, Terminal 2"






"Tokyo National Museum"


ဂ်ပန္က "ေရာ္ေရာဂိ အမ်ိဳးသားအားကစားရုံ / Yoyogi National Stadium"


"ဖူဂ်ီမာ႐ု အေပ်ာ္စီး သေဘၤာ"


"ယိုကိုဟားမား သေဘၤာဆိပ္ပါတဲ့"


"ေလွေလးေတြကိုလည္း controlလုပ္ျပီး သြားခိုင္းထားတယ္"


"အေနာက္မွာ ေရလႊာစကိတ္စီးေနတဲ့ လူရုပ္ေသးေသးေလးလဲ ပါတယ္"


"ေခတ္သစ္ဂ်ပန္ဇုံကေန အေဝးေျပးလမ္းမကတဆင့္ အေမရိကဇုံဘက္ကို ဆက္သြားပါဦးမယ္"


(ဆက္ရန္...)


Read More...

Friday, June 19, 2009

Tobu World Square


တႏွစ္တခါ အတန္းကေန ေန႕ခ်င္းျပန္ ခရီးသြားေလ့ရွိတာ မႏွစ္ကေတာ့ "ယူဂဝရ"ေရပူစမ္း (湯河原温泉)ကို သြားျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဒီႏွစ္ေတာ့ "နစ္ကိုး" (Nikkō / 日光市) မွာရွိတဲ့ "တိုးဘု ေဝၚလ္စကြဲ" Tobu World Square (東武ワールドスクウェア)ကို သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒီတေခါက္ေတာ့ "နစ္ကိုး"ကို မေရာက္ဖူးတာေၾကာင့္ အိမ္ၾကီးရွင္က သူလဲလိုက္မယ္ဆိုတာနဲ႕ formထဲ ၂ ေယာက္စာျဖည့္ေပးလိုက္တယ္။ မနက္ ကိုးနာရီေလာက္မွာ စုရပ္ကေန စထြက္ျဖစ္တယ္။ တိုက်ိဳက စထြက္လာကတည္းက မိုးက ခပ္အံု႕အံု႕ရယ္ပါ။ ဒီမွာ ၆လပိုင္းေရာက္ျပီဆို "ဥကိ"(雨季)မို႕ မိုးရြာတဲ့ရက္ေတြ မ်ားတယ္။ ခရီးမသြားခင္ကတည္းက မိုးရြာလည္း သြားျဖစ္မယ္လို႕ ေၾကညာထားေပမယ့္ အဲဒီရက္မွာ ေနေရာင္ေလး ကြက္ၾကား ကြက္ၾကား ထြက္ေနတာမို႕ စြတ္စြတ္စိုစို ျဖစ္မေနပါဘူး။


ဒီတခါ bus guide က ေတာ္ေတာ္ေလး စကားေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ပထမေတာ့ ဂ်ပန္စာ အတန္းက ႏိုင္ငံျခားသားေတြဆိုျပီး ဂ်ပန္လို နားမလည္မွာ စိတ္ပူလို႕ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေမးေနပါေသးတယ္။ ျပီးမွ ဆရာ/ဆရာမေတြက ဂ်ပန္စကား လုံးဝမတတ္သူေတြ မဟုတ္ပါဘူးလို႕ ရွင္းျပမွ သူ႕မွာ စိတ္ေအးလက္ေအးနဲ႕ ခရီးလမ္းေၾကာင္းတေလွ်ာက္က သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္အေၾကာင္းနဲ႕ သြားမယ့္ေနရာအေၾကာင္းေတြကို စိတ္ဝင္စားေအာင္ ေျပာျပတယ္။

ျပီးေတာ့ ထုံးစံအတိုင္း Bingo ေဆာ့ျပီး အရင္ ဂိမ္းတဲ့သူကို လက္ေဆာင္ယူဖို႕ နံပါတ္စဥ္ေတြ ေပးတယ္။ အိမ္ၾကီးရွင္က နံပါတ္ ၂ ရျပီး က်မကေတာ့ ၃၅ေယာက္ေျမာက္မွ ဂိမ္းေတာ့တယ္။ ေန႕လည္ ၁၂ နာရီ ဝန္းက်င္ေလာက္မွာ Tobu World Squareကို ေရာက္ပါတယ္။


Tobu World Squareက ကမ႓ာအရပ္ရပ္က ေက်ာ္ၾကားတဲ့ေနရာေတြကို ၂၅ပုံ ၁ပုံ ခ်ံဳ႕ထားတဲ့ေနရာပါ။ အထဲဝင္ျပီးျပီးခ်င္း လက္ေဆာင္ေတြ အရင္ေရြးရတယ္။ ျပီးေတာ့ ေန႕လည္စာဘူေဖးစားဖို႕ အတြင္းဘက္က စားေသာက္ဆိုင္ကို သြားၾကပါတယ္။ တိုက်ိဳမွာ ေနေရာင္ေတြ႕ရေပမယ့္ နစ္ကိုးမွာ ေတာင္ေတြမ်ားျပီး မိုးအံု႕ရာက ခပ္ဖြဲဖြဲေလး ရြာက်လာတယ္။ ထီးမေဆာင္းလည္း ရေသးတာမို႕ ခပ္သြက္သြက္ဘဲ ေလွ်ာက္သြားလိုက္တယ္။ ဆိုင္ေရွ႕က ကြင္းျပင္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေပါင္းစုံက အလံေသးေသးေလးေတြ ၾကိဳးတန္းမွာ တြဲေလာင္းခ်ိတ္ထားတာမို႕ ျမန္မာ့အလံမ်ား ေတြ႕ရမလားလို႕ ရွာၾကည့္မိေသးတယ္။ မ်က္စိဘဲ ရွန္းသလားေတာ့မသိ မေတြ႕ခဲ့ဘူး။ း(

ေန႕လည္စာစားဖို႕ နာရီဝက္ အခ်ိန္ေပးပါတယ္။ ျပီးရင္ ဆိုင္အဝင္ဝနားမွာ စုၾကဖို႕ Tobu World Squareက ဂိုက္က ေျပာေပမယ့္ ကိုယ့္ဘာသာ ေလွ်ာက္ၾကည့္လည္းရတယ္လို႕ ဆရာမက ေျပာတာမို႕ အိမ္ၾကီးရွင္နဲ႕ ၂ေယာက္သား ထြက္ခဲ့တယ္။ အျပန္ ဘီယာစက္ရုံဝင္ဦးမယ္ဆိုေတာ့ လွည့္ပတ္ၾကည့္ခ်ိန္ တစ္နာရီဘဲေပးတာမို႕ အခ်ိန္သိပ္မရဘူး။ ဆိုင္ကေနထြက္ထြက္ခ်င္း ပထမဆုံး ဘယ္ဘက္မွာရွိတဲ့ တရုတ္ျပည္က ဂရိတ္ေဝါကို စေတြ႕တယ္။
တရုတ္ျပည္က "ဂရိတ္ေဝါ"


အဲဒီကေန လက္ယာရစ္အတိုင္း ဆက္သြားရင္ အာရွက အထင္ကရေနရာေတြဘက္ကို ေရာက္ရမွာကို က်မတို႕၂ေယာက္က ေခ်ာ္ေတာေငါ့ျပီး အမ်ားနဲ႕မတူ လက္ဝဲရစ္ပတ္မိတာမို႕ ဂ်ပန္ရဲ့ ေရွးေဟာင္းေနရာ (ဂ်ပန္ဇုံ - 日本ジーン)ေတြထဲ အရင္ေရာက္သြားတယ္။
ရွိဂခ႐ိုင္က "အီရွီရာမ ဘုရားေက်ာင္း / Ishiyama-dera"


နရျမိဳ႕က "ရကုရွိ ဘုရားေက်ာင္း / Yakushi-ji"


နရျမိဳ႕က "ေဟာလ်ဴးဂ်ိ ဘုရားေက်ာင္း / Horyu-ji Temple"


က်ိဳတိုက "နိေဂ်ာ ရဲတိုက္ နဲ႕ ပန္းျခံ / Nijō Castle - Ninomaru Garden"


က်ိဳတိုက "ကင္းကကု ဘုရားေက်ာင္း / Kinkaku-ji"


က်ိဳတိုက "ဂင္းကကု ဘုရားေက်ာင္း / Ginkaku-ji"


နရျမိဳ႕က "ကစုဂ ဘုံေက်ာင္း / Kasuga Shrine"




Kyoto Imperial Palace



က်ိဳတိုက "ကိေရာမီဇု ဘုရားေက်ာင္း / Kiyomizu-dera Temple"


နရျမိဳ႕က "တိုးဒိုင္းဂ်ိ / Todaiji Temple"


ဟီရိုရွီးမားက "အိစြတ္ကုရွီမ ဘုံေက်ာင္း / Itsukushima Shrine"




"ဟိမဲဂ်ိ ရဲတိုက္ / Himeji Castle"


"႐ိုးရာဘြန္းကပြဲ / Bon Festival"


"တိုးဘုအျမန္ရထားဘူတာ"


မီရဂိ ခ႐ိုင္က "ဇူအိဂန္း ဘုရားေက်ာင္း / Zuigan-ji"


ရာမဂတ ခ႐ိုင္က ဂ်ပန္႐ိုးရာအိမ္




"နီးဂါတာက လယ္ယာဖူလုံေရးျပခန္း"


ကာနဂဝ ခ႐ိုင္က "အဲန္းဂကု ဘုရားေက်ာင္း / Engaku-ji"


ကူမမိုတို ခ႐ိုင္က "ကူမမိုတို ရဲတိုက္ / Kumamoto Castle"


"ဂ်ပန္႐ိုးရာ ေရွးေဟာင္းအိမ္နဲ႕ လယ္ကြင္း လယ္ကြက္ေလးေတြ"









(ဆက္ရန္...)

Read More...

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP