(သံုး)
ေရျမက္ရြာသို႕ အလုပ္ဝင္ရန္အသြားတြင္ ေမာင္မုန္းကို ဖခင္ကိုတင္ညြန္႕ကိုယ္တိုင္ လိုက္ပို႕ေလသည္။ ပခုကၠဴျမိဳ႕မွ ေပါက္လမ္းအတိုင္း ကားစီးထြက္ခြါခဲ့ရာ ၁၄ မိုင္အေရာက္တြင္ မယုံႏိုင္ေလာက္ေအာင္ စိမ္းလန္းစိုေျပလွေသာ ရြာစဥ္တတန္းကို လွမ္းျမင္လိုက္ရသည္။ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းတြင္ ေတြ႕ရခဲေသာ အုန္းျခံၾကီးမ်ားကို သိပ္သိပ္သည္းသည္း ျမင္ေတြ႕ရသည္။ ငွက္ေပ်ာျခံ၊ ကြမ္းသီးပင္၊ ကြမ္းျခံေတြ။ ေနာက္ ထန္းေတာၾကီးေတြ။ ေျခာက္ေျခာက္ကပ္ကပ္ က်ဳံက်ဳံလွီလွီမဟုတ္။ ဖြံ႕ဖြံ႕ျဖိဳးျဖိဳး စိုစိုျပည္ျပည္ စိမ္းစိမ္းလန္းလန္းေတြ။
အေျခာက္ထဲမွ အစို၊ အဝါထဲမွ အစိမ္း၊ လြင္ျပင္ထဲမွေတာအုပ္၊ အပူထဲမွ အေအး၊ ထူးျခားေသာေဒသဟု ဆိုရေပမည္။ ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းမိုးနည္းေရရွားေဒသတြင္ ဤကဲ့သို႕ေသာေနရာမ်ိဳး ရွိလိမ့္မည္ဟုပင္ ေမာင္မုန္းမထင္မိခဲ့ေခ်။ ေညာင္ဂ်စ္ပင္ရြာသို႕အေရာက္တြင္ ကားေပၚမွ ဆင္းရသည္။ ရြာခံလူ ဦးသိန္းက မူလတန္းေက်ာင္းသို႕အေရာက္ ပို႕ေပးသည္။ ေတာင္ဘက္သို႕ ထြက္လာခဲ့ရာ ေရလာေခ်ာင္းႏွင့္ ေရျမက္ေခ်ာင္းဟူ၍ ေခ်ာင္းအက်ယ္ၾကီး ႏွစ္တန္းကို ျဖတ္ေက်ာ္ရသည္။ သဲျပင္ေပၚတြင္ အသြားနည္းခဲ့ေသာ ေမာင္မုန္းတို႕ သားအဖမွာ ေခ်ာင္းထဲတြင္ ဖားေနေတာ့သည္။ သဲျပင္အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ား၌ စိမ့္ေရမ်ားထြက္လ်က္ စမ္းေရအျဖစ္ ေျပးေနေတာ့သည္။ လက္ယက္တြင္းကေလးေတြကိုလဲ အစီအရီေတြ႕ရသည္။ ေျမေအာက္တြင္ ေရနီးသည့္သေဘာ္ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ သစ္ပင္မ်ား စိမ္းလန္းစိုျပည္ ဖြံ႕ျဖိဳးရျခင္းအေၾကာင္းရင္းကို ေမာင္မုန္း ခ်င့္ေတြးႏိုင္ေလျပီ။
"ဒီေက်ာင္းဟာ နဂိုက စာသင္ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းေပါ့။ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠံသနဲ႕ ဦးေသာဘိတ၊ ဦးသုမနတို႕ သင္ၾကတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းသားအင္အားမ်ားလာေတာ့ မူလတန္းေက်ာင္းအျဖစ္ ေပးပါလို႕ ေလွ်ာက္ယူၾကတယ္။ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းဖြင့္တာ ႏွစ္ႏွစ္ဘဲရွိေသးတယ္ ေမာင္မုန္းရဲ့။ ဆရာမနဲ႕ ေမာင္စိန္ညြန္႕တို႕ ပထမဆုံး ေရာက္လာရတယ္။ ခု ေမာင္စိန္ညြန္႕က အလယ္တန္းျပဆရာျဖစ္သင္တန္းသြားေတာ့ သူ႕ေနရာကို ေမာင္မုန္း ေရာက္လာတာဘဲ"
မူလတန္းေက်ာင္းသို႕ေရာက္ေသာအခါ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမၾကီး ေဒၚဆင့္က ေက်ာင္း၏ရာဇဝင္ကို အေသးစိတ္ ရွင္းျပေလသည္။
ေရျမက္ရြာ အစိုးရမူလတန္းေက်ာင္းဟုသာ ဆိုရသည္။ ရြာထဲမွာ ေက်ာင္းမရွိ။ မူလတန္းေက်ာင္းႏွင့္ ရြာသည္ ေခ်ာင္းျပင္က်ယ္ၾကီး ျခားေနသည္။ ေဂါတမေခ်ာင္းဟုေခၚေၾကာင္း သိရသည္။ မူလတန္းေက်ာင္းသည္ ရြာႏွင့္ တေခၚမကေဝးျပီး ေခ်ာင္းတဘက္ကမ္းရွိ ေထာင့္ေက်ာင္းဟုေခၚေသာ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းဝိုင္းအတြင္းမွာ ရွိသည္။ ဇရပ္ေဆာင္ကို မူလတန္းေက်ာင္းအျဖစ္ ဖြင့္ထားျခင္းျဖစ္၏။ ဇရပ္ဟူ၍ ပ်ဥ္ခင္း၊ ပ်ဥ္ေထာင္၊ သြပ္မိုး မဟုတ္ရွာ။ ရွားတိုင္ျမားျဖင့္ေဆာက္ထားသည့္ ထန္းပလက္မိုး၊ ထရံကာ၊ ဝါးၾကမ္းခင္း အေဆာက္အအုံမ်ား ျဖစ္ေလသည္။ ေမာင္မုန္းသည္ မူလတန္းေက်ာင္းကေလးကို မေရာက္ခင္က စိတ္ကူးျဖင့္ ေက်ာင္း၏ပုံကို ေဖာ္ၾကည့္မိသည္။ ပ်ဥ္ေထာင္၊ သမံတလင္းခင္း၊ သြပ္ သို႕မဟုတ္ ဝါးကပ္မိုး အေဆာက္အအုံကေလး။ ျပဴတင္းေပါက္ေတြ တခါးေပါက္ေတြလဲ အစုံအေစ့။ ယခုမူ စိတ္ကူးႏွင့္ လက္ေတြ႕ကား တျခားစီျဖစ္သြားသည္။
သို႕ေသာ္ ထန္းပလက္မိုးဟူ၍ အထင္မေသးသင့္။ အေဆာက္အအုံတို႕၏ ထုပ္ေလ်ာက္တို႕တြင္ အမိုးမိုးသည့္ ေန႕စြဲမ်ားကို ေရးထိုးမွတ္တန္းတင္ထားသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ တြက္ၾကည့္ေသာအခါ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ပင္ရွိျပီျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရေလသည္။ ေမာင္မုန္းသည္ မိမိထက္ အသက္ၾကီးေအာင္ ခိုင္ခံ့ေသာ ထန္းပလက္မိုးပညာကို လက္ဖ်ားခါမွ် ခ်ီးမြမ္းမိသည္။ အျခင္ရနယ္လည္း စိပ္သည္။ တန္းကိုလဲ ေျခာက္လက္မစီခြါ၍ ေျပးထားသည္။ ထန္းပလက္ကိုထစ္၍ တန္းမွာခ်ိတ္မိုးထားသည္။ ထထန္းရြက္ျပားမ်ား ေဆြး၍ ေႂကြက်သြားေစကာမူ ထန္းပလက္ေခါင္းခ်င္း ကပ္ထားသျဖင့္ ေလလုံမိုးလုံ ရွိေနသည္။ ေက်ာင္းဝိုင္း အက်ယ္ၾကီးထဲတြင္ ေက်ာင္းမၾကီးမွအပ အားလုံးေသာ အေဆာက္အအုံတို႕သည္ ထန္းပလက္မိုးမ်ားသာ ျဖစ္ေလသည္။ ဆရာမုန္းတို႕ေဒသတြင္ ထန္းပလက္မိုးေသာ္လည္း ငါးႏွစ္သာခံသည္။ ေပါလဲေပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ထန္းပလက္ကို အသုံးျပဳ မိုးထားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။
ဆရာမၾကီးက ယခင္ စာသင္ဘုန္းေတာ္ၾကီး ျဖစ္ခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ ဦးဥကၠံသထံ ေခၚသြားသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ေက်ာင္းမၾကီးေပၚတြင္ သီတင္းမသုံး။ ထန္းပလက္မိုး ေက်ာင္းငယ္ေလးမွာပင္ သီတင္းသုံးေနသည္ကို ဖူးေတြ႕ရ၏။
"ေက်ာင္းဆရာအတြက္ ေနထိုင္စားေသာက္ေရးမပူနဲ႕ ဒကာၾကီး။ ဆရာေတာ္ရဲ့ တာဝန္ထား။ အစစအရာရာလဲ စိတ္သာခ်။ ဒကာၾကီး စိတ္ေအးေအးထားျပီးျပန္ေပေတာ့။"
ဆရာေတာ္က ကိုတင္ညြန္႕အား ကတိေပးေတာ္မူသည္။
"ဒီႏွစ္ ဘုန္းၾကီးပ်ံရွိေနတယ္ ဒကာၾကီးရဲ့၊ ေႏြမွ သျႋဂဳလ္မွာ၊ ဘုန္းၾကီးပ်ံအတြက္ ဝိုင္းဝန္းေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဒကာ၊ဒကာမ အစိတ္သုံးဆယ္ကို စရာေတာ္ဘဲတာဝန္ယူ ေကြၽးေမြးေနရတာ။ ဆရာေတာ္အတြက္ေတာ့ ဘာမွအပန္းမၾကီးလွဘူး ဒကာၾကီးရဲ့။ ဒီတႏွစ္ေတာ့ ဒီမွာဘဲ ေနေပေတာ့။ ေဟာဒီဇရပ္ေပၚမွာေန"
ေမာင္မုန္းသည္ မိမိႏွင့္ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတို႕ ကံဆုံအက်ိဳးေပးခဲ့ပုံကို ျပန္လည္စဥ္းစားမိသည္။ ငယ္စဥ္က အတန္းေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ခဲ့ရကား ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာ မေနခဲ့ရဘူးေခ်။ ခုႏွစ္ရက္သာ ေက်ာင္း၌ ကိုရင္ဝတ္ခဲ့ရသည္။ ေနာင္တြင္မူ ျမင္းျခံျမိဳ႕ ေဇယ်သုခေက်ာင္းမွာ သံုးႏွစ္ေနခဲ့ရသည္။ ယခုလဲ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေက်ာင္းမွာေနရျပန္ျပီ။ ႏွစ္မည္မွ်ၾကာမည္ကို မခန္႕မွန္းႏိုင္။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ဘုန္းၾကီးပ်ံႏွင့္တိုးေနေခ်ေတာ့သည္။ မႏွစ္ကပင္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္းဟု သိရသည္။ ယခုႏွစ္ တပို႕တြဲ တေပါင္းတြင္မွ ဘုန္းၾကီးပ်ံပြဲက်င္းပမည္ဟုသိရသည္။ ဤနယ္တဝိုက္မွ ၾကည္ညိဳကိုးကြယ္ၾကေသာ ဆရာေတာ္ၾကီးျဖစ္၍ ရြာတစ္ဆယ္ေက်ာ္မွ ဒါယိကာ၊ ဒါယိကာမေတြ ဝင္ထြက္သြားလာ လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္မွာ ပယ်ာဥ္သတ္မစဲေအာင္ ရွိေနေတာ့သည္။ ယခုကပင္ ျပာသာဒ္၊ ေလာင္တိုက္၊ တလား၊ စံေက်ာင္းႏွင့္ မ႑ပ္မ်ားအတြက္ တေညာင္ရြာမ ယာယီမ႑ပ္ ေဆးေရးဆရာမ်ား အလုပ္ဝင္ေနၾကျပီျဖစ္သည္။ ႏွစ္ဖြဲ႕ေပါင္း လူအစိတ္ေက်ာ္မည္။ ေန႕ည ထမင္းေကြၽးရေၾကာင္း သိရေလသည္။
"ေက်ာင္းအေဆာက္အအုံက ထန္းပလက္ဆိုျပီး အားငယ္ေနသလား ေက်ာင္းဆရာ။ ဘုန္းၾကီးပ်ံျပီးရင္ ဘုန္းၾကီးအေလာင္းထားတဲ့ နိဗၺာန္ေက်ာင္းကို မူလတန္းေက်ာင္းအျဖစ္ ေျပာင္းေပးမယ္။ ေက်ာင္းဝိုင္းအျဖစ္ ေနရာကန္႕သတ္ျပီး ဖိနပ္စီးခြင့္ျပဳမယ္"
"တင္ပါ့ဘုရား"
ထန္းပလပ္တဲဇရပ္ေလးမ်ားကို ေငးေမာၾကည့္႐ႉေနမိေသာ ေမာင္မုန္းအား ဆရာေတာ္က မိန္႕ေတာ္မူလိုက္၏။
"ေရျမက္ရြာက အိမ္ေျခဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ မမဆင့္"
ဆရာမၾကီးအား ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားက 'မမဆင့္'ဟုေခၚသည္ကို ၾကားမိေသာေမာင္မုန္းမွာ မမဆင့္ဟုပင္ ေခၚလိုက္ရေတာ့သည္။
"၄၂ အိမ္"
"ခင္ဗ်ာ"
ေမာင္မုန္းအံ့အားသင့္သြားမိသည္။
"ေက်ာင္းသားနည္းလိမ့္မယ္ထင္လို႕လား ေက်ာင္းဆရာ။ မနည္းဘူးဗ်။ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္ၾကီးကို ကိုးကြယ္တဲ့ လက္လွမ္းမွီ ပတ္ဝန္းက်င္ရြာေတြက ဒီမွာဘဲ ေက်ာင္းထားၾကတယ္။ ေရျမက္၊ ရြာသာေအး၊ ေညာင္ဂ်စ္ပင္၊ ေျမပန္းေတာင္း၊ ျပည့္အိုင္၊ ေက်ာင္းစု၊ ေညာင္ကုန္းစတဲ့ ရြာေပါင္းစုံက ေက်ာင္းသား ၁၀၀ေက်ာ္ အျမဲရွိေနတယ္"
"တင္ပါ့ဘုရား"
ဆရာေတာ္ႏွင့္ အလႅာပ၊ သလႅာပ စကားေျပာaအျပီးတြင္ ဆရာမၾကီးက ေမာင္မုန္းကို ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးေလသည္။
"ခုေရာက္လာတာ မင္းတို႕ကို ပညာသင္ေပးမယ့္ ဆရာပဲ။ အမည္က ဦးမုန္းလို႕ေခၚတယ္။ မင္းတို႕ကိုပညာသင္ေပးဖို႕ ေရစၾကိဳျမိဳ႕နယ္ ၾကဴရြာကလာခဲ့ရတာ။ မိုင္ေပါင္း ၃၀ေက်ာ္ ေဝးတယ္။ မင္းတို႕ဆရာေျပာသမွ်နားေထာင္။ ဆရာသင္သမွ် ၾကိဳးစားသင္ယူၾက"
"ဟုတ္ကဲ့ပါ မမဆင့္"
"ကေလးတို႕ ေလာေလာဆယ္ ေျပာင္းသြားတဲ့ဆရာဦးစိန္ညြန္႕ကို ဘယ္လိုေခၚၾကသလဲကြဲ႕"
"ဆရာေလးလို႕ ေခၚၾကပါတယ္ ဆရာေလး"
"အဲ..... ဆရာ့ကိုေတာ့ ဆရာေလးလို႕ မေခၚၾကနဲ႕ကြဲ႕။ ဆရာၾကီး၊ ဆရာေလးလို႕ ခြဲျခားေခၚရေအာင္ ဆရာႏွစ္ေယာက္မွ မရွိတာဘဲ။ မမဆင့္နဲ႕ ဆရာဘဲရွိတယ္။ ဆရာေလးဆိုတာက သီလရွင္မွ ေခၚရတာ"
ေက်ာင္းသားအခ်ိဳ႕က သေဘာေပါက္ျပီး ရယ္ၾကသည္။
"ဆရာ့ကို ဆရာလို႕ဘဲ ႐ိုး႐ိုးေခၚႏိုင္တယ္။ တျခားဆရာေတြနဲ႕ ကြဲျပားေအာင္ ေခၚမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာမုန္းလို႕ေခၚၾက"
"ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာမုန္း"
ေမာင္မုန္းျပဳံးမိေလသည္။ သူတို႕၏ အေျဖထဲမွာပင္ ဆရာမုန္းဟူေသာ နာမ္စားပါသြားေလသည္။
၄နာရိထိုးရန္ မိနစ္၂၀ေလာက္လိုေသးသည္။ ေက်ာင္းမဆင္းေသး။ အတန္းအားလုံးမွ ေက်ာင္းသားမ်ားကို စုေပါင္းထိန္းထားရန္ ေမာင္မုန္း၏တာဝန္ ျဖစ္လာသည္။ သူငယ္တန္းမွ စတုတၱတန္းအထိေက်ာင္းသားမ်ားကို သင္ခန္းစာတခုခုသင္မွ ျဖစ္ေတာ့မည္။ အတန္းေပါင္းစုံအတြက္ သင့္ေလ်ာ္ေသာ သင္ခန္းစာကို အေတာ္စဥ္းစားယူရသည္။ သင္ပုန္းေပၚသို႕ အကၡရာစာလုံးမ်ား အၾကီးၾကီး ေရးျပလိုက္သည္။
ဋ။ ဌ။ ဎ။ ဓ။ ဗ
"ဒီအကၡရာေတြ မင္းတို႕ဖတ္တတ္ၾကပါ့မလား"
တတိယတန္း ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ စတုတၱတန္းေက်ာင္းသားမ်ားက ရယ္ၾကသည္။ ကေလးဆန္သည္ဟုထင္ၾကလားမသိ။
"ဖတ္တတ္ပါတယ္ ဆရာမုန္း"
"ညီညီကေလးဖတ္ၾကစမ္းကြာ"
"ဋ တလင္းခ်ိတ္။ ဌ ဝင္ပဲ။ ဎ ရင္မႈတ္။ ဓ အုပ္ခ်ိဳက္။ ဗ လခ်ိဳက္"
"ကေလးတို႕ မွားေနက်္ာတယ္။ 'ဋ' ဟာ ေရွးက ထမ္းစင္ သံလ်င္းရဲ့ ခ်ိတ္ကေလးနဲ႕တူလို႕ 'ဋ' သလ်င္းခ်ိတ္လို႕ ေခၚတယ္ကြဲ႕။ 'ဌ' ဝင္ပဲမဟုတ္ဘူး။ ဝမ္းဘဲကေလးနဲ႕တူလို႕ 'ဌ' ဝမ္းဘဲ။ ေရမႈတ္ကေလးနဲ႕တူလို႕ 'ဎ'ေရမႈတ္။ 'ဎ' ရင္မႈတ္ဆိုရင္ အမွားဘဲ။ ေအာက္မွာ အခ်ိဳင့္ကေလးပါလို႕ 'ဓ'ေအာက္္ျခိဳက္္။ အေပၚအထက္ကခ်ိဳင့္ေနလို႕ 'ဗ'ထက္္ျခိဳက္ကြဲ႕မွတ္မိၾကပလား"
"မွတ္မိပါျပီ ဆရာမုန္း"
"ဒါျဖင့္ ဒီအကၡရာကေလးေတြကို အမည္အမွန္ေခၚၾကစမ္းကြာ"
" 'ဋ'သလ်င္းခ်ိတ္၊ 'ဌ'ဝမ္းဘဲ၊ 'ဎ'ေရမႈတ္၊ 'ဓ'ေအာက္ျခိဳက္၊ 'ဗ'ထက္ျခိဳက္ "
သူတို႕အားလုံး ေပ်ာ္ေနၾကသည္။ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္၊ ခတ္မေယာင္ႏွင့္လြယ္ေသာ သင္ခန္းစာကေလးကို သေဘာက်ေနၾကသည္။
ေက်ာင္းဆင္းသံေခ်ာင္း ေခါက္သြားသည္။ မဆင္းရေသး။ တန္းစီကာထိုင္လ်က္ေနရာယူၾကရသည္။ ကိုရင္ၾကီးတပါးက ငွက္ေပ်ာသီးတလင္ပန္းအျပည့္ ယူလာသည္။ အလုံးလိုက္မဟုတ္။ တဝက္စီပိုင္းထား၏။ ေက်ာင္းသားဦးေရႏွင့္အကိုက္ဟု ဆိုသည္။ ဘုရားရွိခိုးျပီး ေဝေပးပါဟုဆိုကာ စားပြဲေပၚတင္ထားခဲ့သည္။ ကေလးတို႕သည္ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းထုံးစံအတိုင္း ဘုရားရွိခိုးရသည္။ ငါးပါးသီလခံသည္။ ေမတၱာပို႕၍အမွ်ေဝသည္။ သာသနာေလွ်ာက္ရသည္။ မိနစ္၂၀ခန္႕ အခ်ိန္ယူသည္။ အျပီးတြင္ ဆရာမုန္းက ငွက္ေပ်ာသီးတပိုင္းစီ ေဝေပးရသည္။ သူတို႕မျပန္ၾကေသးေပ။ ေရာမျမိဳ႕သို႕ေရာက္လွ်င္ ေရာမသားသို႕က်င့္ႏိုင္ရန္ သူတို႕ဘာလုပ္မည္ကို ေမာင္မုန္းေစာင့္ၾကည့္ေန၏။ နိဗၺာန္ေက်ာင္းေပၚသို႕တက္၍ ဘုန္းၾကီးအေလာင္းကို ဝပ္ခ်ၾကသည္။ ေနာက္ ဆရာေတာ္ကို ဝပ္ခ်ၾကသည္။ ဆရာမၾကီးကိုလည္း ဝပ္သံုးၾကိမ္ခ်သည္။ ေနာက္... ေမာင္မုန္းထံ။
ေမာင္မုန္းသည္ ခဏခ်င္းပင္ တျဖစ္လဲျဖစ္သြားေသာ မိမိဘဝကို ျပန္ေတြးမိလာသည္။ ၁၅မိနစ္၊ ၂၀မိနစ္မွ် သင္ၾကားေပးလိုက္႐ုံျဖင့္ မိမိကို ကေလးမ်ားက ဆရာအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳေလျပီတကား။ ကေလးမ်ား၏ ရွိခိုးဝပ္ခ်ကန္ေတာ့ျခင္းကို ခံယူလိုက္ရျပီတည္း။ ဘဝတာတေလွ်ာက္လုံးတြင္ ေမာင္မုန္းသည္ မိမိကသာ တပါးသူအား အ႐ိုေသေပးခဲ့ရ၏။ ရွိခိုးခဲ့ရ၏။ ဆုံးမစကားကို နားေထာင္ခဲ့ရသည္။ နည္းညႇြန္ဩဝါဒေပးမႈကို နာယူခဲ့ရသည္။ သင္ၾကားသမွ်ကို သင္ယူခဲ့ရသည္။
ယခုမူ...။
ကေလးတို႕၏ အ႐ိုေသေပးမႈကို ခံယူရေခ်ျပီ။ ရွိခိုးဝပ္ခ်မႈကို ခံယူရေခ်ျပီ။ ဆုံးမစကားေျပာၾကားရေတာ့မည္။ နည္းညႇြန္ဩဝါဒ ေပးရေတာ့မည္။ ပညာတတ္ေအာင္ သင္ေပးရေတာ့မည္။
ေမာင္မုန္းဆရာျဖစ္ျပီ။
မိမိထက္ၾကီးသူမ်ားက ေမာင္မုန္းကို "ငမုန္း"ဟုေခၚၾကသည္။ ရြယ္တူမ်ားက "ေမာင္မုန္း"။ ငယ္သူမ်ားက "ကိုမုန္း"။ တခါတေလတြင္ ကိုငမုန္းဟူ၏။ ယခုေသာ္ ဆရာမုန္းဟုေခၚၾကေတာ့မည္။ ငါဆရာျဖစ္ျပီ။ ဆရာ့အက်င့္ကို က်င့္ရေတာ့မည္။ ဆရာ့သိကၡာကို ထိန္းရေတာ့မည္။ ဆရာ့ဂုဏ္ကို ျမႇင့္တင္ရေတာ့မည္။ ဆရာေကာင္းတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားရေတာ့မည္။ ငမုန္း၊ ေမာင္မုန္း၊ ကိုမုန္း....မွ ဆရာမုန္းျဖစ္ရန္ မလြယ္ေခ်ပါတကား။ ေမာင္မုန္းသည္ ခိုင္မာေသာ သႏၷိ႒ာန္တရပ္ကို ခ်မွတ္လိုက္မိေတာ့၏။
"ငါသည္ ေအာင္ျမင္ေသာ ျပည္သူ႕ေက်ာင္းဆရာဘဝကို ခံယူပါအံ့"
(၁၉၇၉ ခုႏွစ္ စာေပဗိမာန္စာမူဆုရ ဝတၴုဳတိုေပါင္းခ်ဳပ္ ပထမဆုရ စာေရးဆရာ ၾကဴရတနာ ေမာင္ျမၾကိဳင္၏ ဆရာမုန္း ဝတၴုဳတိုမ်ား စာအုပ္မွ ဝတၴုဳတိုမ်ားကို ႏွစ္သက္ေသာေၾကာင့္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)
4 comments:
ညီမေလးေရ.. ၀တၳဳတုိလာဖတ္သြားတယ္။ အမက ၀တၳဳတုိပုိၾကိဳက္လုိ႔လားမသိဘူး ဖတ္လုိ႔ေကာင္းတယ္။
ေနေကာင္းတယ္ဟုတ္။ ျငိမ္ေနတာ ၾကာလုိ႔။ :)
လာလည္ျပီး ဆုေတာင္းေပးတာ ေက်းဇူးပါေနာ္..:D
ဆရာလုပ္ဖို႕ စိတ္ကူးထားတဲ႕ ကၽြန္ေတာ္႔ အတြက္ ေတာ္ေတာ္ ခံစားရတယ္ဗ်ာ
ေတာ္တယ္။အသက္လဲၾကီးေနပါျပီး ျမန္မာစာကုိအဲဒီေလာက္ႏွိူက္ႏိွူက္ခြ်တ္ခြ်တ္မသိဘူး။ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ေတာ္တယ္။အသက္လဲၾကီးေနပါျပီး ျမန္မာစာကုိအဲဒီေလာက္ႏွိူက္ႏိွူက္ခြ်တ္ခြ်တ္မသိဘူး။ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
Post a Comment